31 december 2017

ÅRSRESUMÉ 2017

Allmänt

Då var det dags att summera år 2017! Ett år med många toppar och dalar - precis så som det ska vara. Here we go! 🎉

Släppte min första svenska singel som jag skrivit tillsammans med producenttrion VCK. Kom 2:a i länsfinalen av P4 nästa, fick över 70’000 streams på Spotify samt listades av "Träningspodden" som en av de mest ultimata löparlåtarna. Releasefest hade jag i äkta Hawaii-anda, tillsammans med Kopparhammaren och alla fantastiska människor i min närhet. Detta var lätt en av de bästa kvällarna 2017.

Jag vann min första tävling någonsin (som jag inte visste att jag var med och tävlade i) då jag blev utsedd till Norrköpings bäst klädda kvinna. Fick shoppa mängder med kläder tillsammans med en grym stylist och exponerades på reklamskyltar runt stan och på webben. Detta kan jag även tacka min vän Erika Lindgren för. Då hon får sitta med mig i otaliga timmar, timmar, timmar och leta kläder tills jag hittar det som är "perfekt".

Detta år klev jag även ur min comfort-zone och började ta konferienciersjobb. Det största och häftigaste uppdraget var i Vasaparken under Augustindagen inför ca 15’000 personer två kvällar i rad.
Där fick jag även, tillsammans med dansarna Jenny Silfvenius och Linnéa Sandler, riva av en pangshow inför att Joakim Lundell skulle extra scenen.

Vi körde ytterligare en 90-talsshow på Kopparhammaren, pianobar på Stadsvakten varje fredag, Marcus Fyrberg och jag kom upp i över 200 spelade föreställningar med vår egenskrivna föreläsningsmusikal "SE MIG".
Startade en showgrupp tillsammans med två av mina bästa showvänner Daniel Mitsogiannis & Angelina Ersarp - CRASH. Våra första månader började overkligt bra och nu ser vi fram emot nya utmaningar!
Julshow gjordes i Flygeln tillsammans med Melanie Taylor, Elin Saanum, Axel Schylström och Barbados. Åsa var med och producerade.

Jag började blogga och hamnade på topplistor, blev utsedd till veckans bloggare, veckans bäst klädda och en av 50 bloggare att håll koll på.

För tredje året i rad var jag med och arrangerade Palace, Juldagsfesten i DeGeerhallen! 3000 galna och glada gäster, en sann utmaning men enormt kul.

Det blev en hel del resor - Entrepreneur ski week i Åre, Tänndalen (där jag testade att åka längd för första gången... jag var ingen Gunde Svan), New York och en fantastisk resa där Lina Axmacher välkomnade oss med öppna armar, Visby, Barcelona, Vaxholm, Mora, Uppsala, Gävle, London, Prag och nu från Miami till att fira Nyår tillsammans med mitt livs kärlek Tjoffe Sjögren i Karibien.

Den resan jag minns mest är den då jag och Linnéa Ingrid Källström åkte till Sopot för att värma upp inför vår planerade resa till Paris någon vecka senare. Vi hann vara där i tre timmar och sedan blev vi - ståendes på gatan - påkörda av en liten lastbil. Många, långa och fruktansvärda timmar väntade, men vi överlevde. Detta kan vara det värsta och det bästa med 2017. Hela upplevelsen med påkörningen var fruktansvärd, även tiden efter med nackkrage och ovissheten om det skulle bli bra. Samtidigt fick detta mig att uppskatta de människor jag har i min närhet - min älskade mamma Ingela som är världens mest omtänksamma & godhjärtade människa, min älskade sambo och framförallt min fina vän Linnéa. Vi klarade det och vi gjorde det jävligt bra! ❤

Varje nyår har Tjoffe och jag som tradition att "förnya" vårt förhållande. Det går inte en dag utan att jag känner en enorm tacksamhet över det vi har. Han är min största idol, inspiration och stöttepelare i livet. Han är den jag vill leva mitt liv med och jag har så enormt mycket att tacka honom för. En helt fantastisk entreprenör, företagare och människa.

Det finns så många människor jag vill tacka för det här året. Familj, släkt, vänner, bekanta.
2018 ska bli det året då jag ska värna mer om dem i min närhet. Det finns så mycket i denna resumé som aldrig varit möjligt utan er, nämnd som onämnd.
Nu vill jag avsluta med en bild från min tid med nackkragen, då detta blev nackkragens år och önska er alla ett GOTT NYTT ÅR! 💛🎆🎇

Hittade snyggaste livräddarhuset på Miami beach igår! Allt som är turkost är rejält trevligt, tycker jag! :)

Vi strosade runt lite kring Miami beach igår och vid South beach fick vi plötsligt se oändligt många ungdomar i röda uniformer! Först trodde vi det var en orkester. Sedan fick vi syn på cheeeleaders och en stor folkmassa med  Wisconsin Badgers-fans!
Det vaknades alltså match, men allra först var det en parad mitt på den gatan vi stod på. En orkester på ca 300 pers öste järnet! Otroligt amerikanskt och ashäftigt. Alla i folkmassan kunde sånger och danser till låtarna, mesans Tjoffe och jag stod som fån längst fram! Fram tills kycklingdansen kom - då körde vi också järnet! Hahaha!

(null)

Efter en eftermiddag på (eller säger man i?!) Miami beach drog vi till hotellet. Jag tränade en sväng på hotellets gym och Tjoffe vilade.

Middagen åt vi på CVI.CHE 105 - MMMMMM!! Det var så Nice! Det var Peruansk mat. Den godaste cevichen jag ätit i mitt liv. Vi tog två olika ceviches och två olika sorters sushi! Kan verkligen rekommendera denna restaurang om man är i Miami! Förutsatt att man gillar fisk och skaldjur.... hehe!
Man fick välja mellan att sitt inne eller ute. Utomhus hade de inrett supermysigt! Hela taket var pyntat med girlander och diverse saker som jag inte vet vad det är. Haha! Vi satt där och njöt av maten, varandras sällkap och den ljumma luften. Gaahhh! Det är inte hel fel att vara på semester.

29 december 2017

VI BYTTE HOTELL!

Allmänt Resor

Imorse när vi vaknade bestämde vi oss faktiskt för att byta hotell. Det första vi bodde på "W" som ska vara 5 stjärnigt, men var inte i närheten värt pengarna som det kostade. Det var mycket som inte funkade - dåligt bemötande, tomt på folk, kass restaurang, ingen frukost, plus att de skyllde på oss när larmet gick mitt i natten. Allt kändes ovälkomnande och dystert. Vi trivdes inte alls och hur pinsamt det än är att klaga så är man ju faktiskt på semester för sin egen skull...

Så vi packade ihop våra grejer och tog in på Inter Continental Miami! Billigare och bättre på alla sätt och vis! Här finns frukostbuffé, trevlig personal och magisk havsutsikt! ;) frukostbuffe är mycket mycket mycket viktigt för en matälskare som mig!

Nu chillar vi vid poolen, men tänkte dra till Miami beach om en stund!

Vad hittar ni på denna fredag?